søndag den 9. august 2015

Vores møde med Kazuki-san

Hjemme fra Danmark af kom jeg i kontakt med Kazuki som bor i Tokyo. Jeg kom i kontakt med ham via min lærer på MSP, Klaus Paulsen (og mange tak for det!) Vi e-mailede frem og tilbage og blev enige om at mødes den 8, hvor han ville bruge en dag på at vise os rundt og give os noget insider viden. Han hentede os i lobbyen på vores hotel, sammen med hans russiske kone Alena og deres lille datter Anna og derefter gik det stærkt.

Vi startede med at tage metroen til Omotesando som er et distrikt med luksuriøse brands og cafeér, og der var uendeligheder af shoppemuligheder. Omotesando har også en kæææmpe legetøjsbutik med alverdens tegneseriefigurer.. I en sidegade viste han os en madcafé ved navn "Maisen" som er meget populær i Japan. Vi fik noget brød med kød i, og det var vildt lækkert. Selvom jeg ikke præcis ved hvad det er for noget kød.
I en anden sidegade tog han os med ind på et art museum ved navn "Ota Memorial Museum of Art" hvor der var gamle japanske billeder og historien om hvordan farveprint blev til. Dengang lavede man tryk, hvor man "skar" former og figurer med en masse værktøjer og derefter trykte man farve i. Det var vildt interessant, men måtte desværre ikke tage billeder derinde.


Efter Omotesando gik vi til Harajuku. Hvis man kan huske Harajuku girls fra Gwen Stefani's musikvideoer så ved man nogenlunde hvordan de går klædt her. Harajuku er et teenage distrikt med alt muligt poppet tøj, smykker, sko og caféer. Tror Harajuka er et af de få steder man kan gå med korte shorts og nederdele. Alle de shorts jeg har med er for korte til de fleste distrikter så er nødt til at købe lange shorts og nederdele, haha.
Fangede ikke nogle Harajuka girls med mit kamera (det er ret uhøfligt at tage billede uden at spørge) Men regner stærkt med at komme tilbage dertil.


Efter Harajuku tog de os hen til Meiji Jingu Shrine. Som er et meget flot og helligt tempel. Man skulle igennem en del porte for at komme til templet, og der var også vin og sake linet op i siderne. Det skulle sigende være for at vise hvordan Sake blev transporteret til kejseren i gamle dage.

Da vi nåede til templet lærte han os at vaske vores hænder i helligt vand inden vi gik ind i tempel området (dagen inden havde jeg stået ved et andet tempel og hældt vandet ud på sten med en stor træske fordi jeg ikke vidste hvad vandet skulle bruges til. haha) Så meget godt at få det lært! Han lærte os også at bede rigtigt til Buddha. To buk, to klap og et buk igen og derefter ønsk. Rent tilfældigt var der en bryllupsceromoni lige da vi ankom, som vi fik lov til at overvære. Det var så fint!



Efter Meiji Jingu gik vi mod Shibuya, men inden da skulle vi lige en tur forbi NHK Broadcasting Center, hvilket jo er vildt relevant for mig da jeg studerer på filmskole. ALT var på Japansk så fattede ikke en disse, men vildt sjovt at se en live nyhedsbroadcast og se rekvisitter fra en masse Japanske film.





Til slut nåede vi til Shibuya, som er der hvor de har det største fodgængeroverfælt ever! Så mange mennesker og ingen går ind i hinanden overhovedet. Shibuya er også et stort shoppedistrikt, men her har de rigtig mange japanske brands. Alena tog mig med ind i et stort shoppingcenter kun for kvinder, og puha der var meget mærkeligt tøj. haha.
Vi sluttede turen af på en kendt Sushi restaurant som folk seriøst står i kø i flere timer for at komme ind i. Vi ventede dog kun 10 min. (heldigt) Vi fik sååå meget sushi, det var helt vildt. Har aldrig smagt så mange forskellige varianter før! Det var vildt lækkert og også lidt uhyggeligt når der sidder en lille blæksprutte og kigger på dig. Det der nok var værst var da vi skulle smage søpindsvin. Der tror jeg nok lige at jeg fik lidt kvalme ;) men helt klart en oplevelse værd. 

Kazuki og Alena var simpelthen SÅ søde. De brugte en hel lørdag på os, og de betalte alt for os! har aldrig mødt nogen så gæstfrie overfor os helt fremmede mennesker, velvidende om at de nok aldrig ser os igen.

Efter sushi, var det tid til at sige farvel og tage hjem. Der var nemlig "firework festival" om aftenen som vi skulle nå at se. Vi kunne se det hele fra vores hotelværelse, da vi bor på 29etage, og hold da op det var flot! Der var fyrværkeri der var formet som hjerter, smileyer, Pikachuer, ildfluer der fløj rundt og ja det hele var bare stort og ekstraordinært. Alt i alt var det bare en rigtig dejlig dag, med nogle dejlige mennesker og vi havde aldrig set eller lært så meget uden dem :)





Ingen kommentarer:

Send en kommentar