torsdag den 5. september 2013

3. Dag i praktik

Skulle være på arbejde kl. 9 og nåede ikke min bus .. SHIIT! det er så typisk og ingen af de busser jeg ellers kunne tage med kom, så det endte altså med at jeg kom forsent. Heldigvis gjorde det ikke så meget igen.. Tracy var allerede igang med at skyde da jeg kom ind ad døren, det var en russisk mor og hendes russiske lille datter der skulle have taget billeder. Jeg blev så ellers bare kastet ind i det og skulle stå bag ved Tracy og få den lille piges opmærksomhed og sørge for at hun ikke begyndte at græde. Jeg sagde babylyde, lavede klappekage og legede tittø bøøh under et tæppe, det der hjalp allermest var dog hendes russiske børne lydbog. Det skal lige siges at jeg ikke særlig godt kan lide børn eller kan finde ud af dem så det var meget grænseoverskridende men også lærerigt. Hvad man dog ikke gør for at få et godt billede :p Shootet blev heldigvis vellykket.

Efter dem kom der nogle mænd fra et Gaz company der skulle have taget portrætter, mens de var der skulle jeg vælge de bedste babybilleder ud fra det forrige shoot i Lightroom og redigere dem i Photoshop. Jeg har allerede lært en masse nye redigerings/retoucherings metoder, som jeg er sikker på jeg kan få gavn af i fremtiden!

Senere på dagen kom der en ung fyr på min alder ca. der skulle have taget et actor headshot. Et actor headshot er for det meste for folk i entertainmentbranchen som fx skuespillere eller musikkere eller for folk der bare gerne vil ind i branchen. Deres headshots skal så bruges til deres CV eller til deres auditions.

Jeg kunne mærke at fyren var lidt nervøs da han ikke havde stået model før, Tracy er rigtig god til poseringer og hun fik hurtigt løsnet fyren op og jeg lærte selv en del om poseringer og hvordan man håndtere en client.




Resten af aftenen redigerede vi i Lightroom og fik sendt billeder til kunder. Tracy er meget stresset fordi hun står alene med alt i hendes firma også papirarbejdet så hun har aldrig fri og er tit frustreret .. Hun har sagt at hun er glad for at jeg er her, og at jeg er sund for hende fordi hun husker at tage pauser for min skyld, og det er jo dejligt at vide :)

Da jeg kom hjem tog min ven Nikhil og jeg på Chillis og til Yogurtland, så gik vi langs stranden og så alle de flotte lys og fakler der var sat op langs strandkanten. Samtidig opdagede jeg en masse nye tøjbutikker ;) farligt .. dem må jeg kigge på i morgen. Det gode ved Hawaiis åbningstider er at de har åbent til meget sent, så man kan ALTID nå at shoppe!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar