torsdag den 26. september 2013

Byodo-In Temple

I dag har jeg fået en fridag fordi jeg skal arbejde søndag. Det synes jeg er virkelig dejligt, da der er nogle ting jeg gerne vil nå at opleve mens jeg er her og ikke kan da jeg arbejder det meste af tiden.

Jeg valgte så at besøge Byodo-In temple, som er et gammelt japansk tempel, med smukke idylliske områder hvor man kan meditere og bare være spirituel. Templet stammer fra Kyoto i Japan, men blev også bygget her på Hawaii for japanernes skyld.

Det tager ca. halvanden time i bus, da det ligger meget langt væk! kunne simpelthen ikke magte bus systemet da jeg skulle vente i over en time, og når jeg ankom skulle jeg gå 20 min. for at komme der ud, et sted jeg aldrig har været før? så valgte at tage en taxa, også for ikke at spilde tid.. Meen det blev nu også ret pebberet! kom af med $60, øv :( især når bussen kun koster $2.50 .. man bliver hurtigt nærig med pengene, da man ved hvor meget det koster at leve her. Men jaja blev kørt lige til stedet og så kunne jeg bare tage bussen hjem igen.

Man skulle først igennem en kæææmpe kirkegård! men det er ikke en kirkegård ligesom hjemme. Det er store smukke grønne områder så langt øjet rækker, med blomster på gravstedet og de er ikke lukket inde hver især med buske ved siden af stenen, de står bare frit på rækker med store japanske marmorsten, og også nogle uden som vil ligge ukendt.
Da jeg kom forbi var der en der var ved at blive begravet og kunne se kisten blive båret. Men det virker ikke nær så sørgeligt som derhjemme og de pårørende er mere fattede. Måske det er fordi de tror på reinkarnation? ..

- Da jeg kom til templet var det virkelig smukt og idyllisk, ligesom at være i Japan! der var karper man kunne fodre, en lykke klokke man kunne ringe med og man kunne tænde røgelsespinde inde ved den store buddha.




Vil dog ærligt indrømme at det er ensomt at gå rundt der alene. God måde at finde ro på, men det er bare ikke det samme når man ikke kan dele sine oplevelser med nogle ..
Jeg udforskede området, satte mig ned og kiggede mig omkring og gik op til et lille meditationshus. Det ligner det hus Mushu og ånderne fra Mulan bor i ;) Når jeg kigger mig omkring ser jeg altid på ting som hvis jeg kiggede i et kamera, og prøver at fange/gengive det samme som jeg ser med mine øjne så godt som muligt.





Da jeg jeg skulle til at hjem ad, stoppede bussen lige tilfældigvis ude ved vejen selvom Googlemap sagde jeg skulle gå i 17 min. for at finde bussen! så det var super nice! Jeg planlage derfor at tage et smut ned til Waikiki for at shoppe lidt. Skal have shoot på en strand i morgen med en model, med Tracy og en der hedder Jaku og jeg som fotografer. Vi skal dog også tage billeder af hinanden så vi skal have noget fint på!

Fik de smukkeste smykker til $3.00 stykket! det var vildt billigt og ellers  købte jeg også nogle fine toppe til i morgen <3



Ingen kommentarer:

Send en kommentar