tirsdag den 3. september 2013

Første dag i praktik

Så kom dagen hvor jeg skulle starte i praktik ved Tracy Wright Corvo. Jeg skulle møde kl. 12 så havde lidt tid til at finde hendes hus/studie. Hun bor i nærheden af Diamond Head som er et ret fint sted at bo og der er rigtig mange rige folk.

Det var første gang jeg skulle tage bussen og det var lidt forvirrende. Heldigvis var bus-chaufføren rigtig sød til at hjælpe mig.

Da jeg ankom viste Tracy mig rundt i hendes hjem, studie og kontor og forklarede om hendes fotostudie udstyr. Lidt tid efter kom der to mænd ind der ejede en dyrelæge virksomhed og skulle have taget nye portrætter til deres hjemmeside. De havde taget en lille hund med som skulle være med på billederne. 

Da de var færdige skulle jeg lave lidt kontorarbejde sammen med en af Tracy's assistenter da vi i næste uge skal tage billeder af en hel skole som kræver forberedelse. Tracy skulle derfor også vise mig hendes arbejdsmetoder og hvordan hun arbejder i Adobe Lightroom og Photoshop. Lightroom er en slags oversigt over sine billeder og man kan redigere i det også.

Da vi var færdige for i dag kørte Tracy mig hjem til mit hotel i Waikiki hvor drengene (mine venner) ventede på mig. Vi gik så ud i byen for at få aftensmad, som blev en god steak med massere af hvidløgsmør! til dessert skulle jeg prøve det populære shave ice som er en slags slushice bare i fastere form og så hælder man frugtsirup ud over den.

Der er en del hjemløse her på Hawaii desværre og det er lidt trist. Imens vi sad og spise shave ice, kom der en hjemløs hen til en fremmed mand og bad om penge, manden sagde nej og der efter flippede den hjemløse fuldstændig ud og slog ud efter ham og der efter smed han alt hans tøj og gik nøgen rundt, haha. Stakkels børn der fik set det :b

Nå, men alt i alt har det været en spændende dag i dag og Tracy er en super sød og energisk chef ;)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar