fredag den 27. september 2013

Fun Friday!

Så er det fredaaaag! og i dag skal vi lave sjove og lærerige ting fordi Jeku kommer! Jeku er oprindeligt fra filippinerne, men har boet i USA næsten hele hans liv. Han rejser også alle mulige steder fordi han er sygeplejerske i militæret. Udover det er han en rigtig stor fotonørd og en ret dygtig fotograf. Tracy og ham har fundet hinanden på nettet og nu kommer han forbi Hawaii så vi kan lave noget fotosjov!

Vi skulle starte dagen ud med at mødes til frokost på Miraposa, som er en fin restaurant inde i Ala Moana center, vi fik et bord ude på en altan og der var den fineste udsigt og sådan noget lækkert mad! mmh. 

Jeku er en super fin fyr, og virkelig flink at snakke med! Vi jokede også en del fordi han spurgte hvilke fotogenre jeg lavede og jeg svarede fashion photography. Men på grund af min accent troede han at jeg sagde fish photography og han kunne virkelig ikke sige andet end ..eehm  aarh That's interesting, Haha og det var først da Tracy sagde det altså ikke var det jeg sagde, at det først gik op for ham hvad det var jeg havde sagt.


(På Miraposa med lækker IceTea og et billede af Jeku og jeg)

Da vi kom hjem til Tracy skulle vi gøre klar til at en model kom. Vi havde en tfp aftale (tfp står for time for print, og betyder at man ikke tager betaling for shoot men bytter i form af billeder) Tracy gør ikke sådan noget normalt, men hun syntes at modellen var sød og så gjorde hun det for Jeku og min skyld så vi også kunne tage nogle billeder og eksperimentere.

Modellen var så forsinket, fordi hun havde taget fejl af klokken, så derfor fik vi da lige noget vin og jokede rundt. Tracy fik så den idé at vi skulle have taget et headshot af mig, hendes lille assistent, så det gjorde vi. Har set mange få taget headshots efterhånden så poseringen gik rimelig okay! men det er meget sværere end det ser ud.


(Her er mit headshot)

Efter mit headshots ville Tracy gerne have nogle crazy billeder af sig selv, hvor hendes hår går helt bananas ;) det er fordi hun skal være helt korthåret om 2 uger, og gerne vil kunne se tilbage på det trælse hår, som hun selv ville sige det ;)


(Jeku's shot af Tracy der går crazy, haha)

Da modellen endelig kom, fik hin taget hendes headshots og ellers skyndte vi os at køre ud til en strand med klipper omkring der hedder Halona Blowhole Lookout. Vi skulle skylde os inden det blev mørkt, så Jeku og jeg kunne nå at skyde.


Det var en vildt nice location og bølgerne var høje! Jeg var den første der gik igang. Jeg er som sagt til fashion så mine billeder har meget med poseringer at gøre. Jeg er ikke specielt god til teknik, men jeg gør hvad der føles rigtig for mig og lækker mærke til mange udtryk og jeg foretrækker at bruge dagslys, da man aldrig ved hvad man får, og det er spændende. ;)

Jeku har rigtig meget udstyr (sådan sygt meget) noget der ville tage mig 100 år om at lære. Men han er super dygtig til at bruge hans lysudstyr og han har ting han kan lave fede effekter med. Desuden skyder han både med sit spejlrefleks og et point and shoot kamera. Han sagde noget med at han gør det lidt ligesom den kendte Brooke Shaden. Så først skyder man modellen med spejlrefleks og der efter baggrunden med point and shoot kameraet og laver det til en slags fineart.

Da solen var ved at gå helt ned og der var HELT mørkt, var det Tracy's tur til at skyde. Hun har et projekt igang hvor hun skyder modeller om natten og bruger en bestemt måde på at lyse dem op. Modellen lå i vandet og det så vildt fedt ud .. Hun var ret sej til det! hun sagde ikke engang noget til, at en kæmpe bølge kom over hende og at strømmen var ved at tage hende flere gange ;)

Da vi var færdige udvekslede vi oplysninger og Jeku kørte mig hjem .. alt i alt var det en super fed dag og skønt selv at komme til at tage billeder igen!

Jeg skal først til at redigere billederne fra i dag, så poster dem så snart jeg er færdig med dem. ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar